4 Ekim 2010 Pazartesi

Deniz Aşırı - Ferhan Şensoy

akıl fikir - 15.06.10 salı (58. hafta)


Deniz Aşırı - Deniz Pak / Bozcaadalılar, adaya yolu düşenler ve adanın
kıyısına vuranlar...






ses tiyatrosu ortaoyuncular sahnesinde
ferhan şensoy ile birlikteyiz
(obareyyyyy)


26 şubat 51'da samsun, çarşamba'da doğdunuz
"kalemimin sapını gülle donattım"


yazdığım şeyleri anlatmayı sevmiyorum

galatasarayda başıma gelen de gaulle hikayesi
"bak sayfa 29"dur yani

öğretmen tahir alangu

küfe melahat'in edebiyat dersi
çok düzenli bir günlük
1965'den kalan bir günlük

alangu'nun sen sen sen diye seçtikleri
ve günlük tutun diye salık verdikleri
** ferhan şensoy
** engin ardıç
** selim ileri
** nedim gürsel
vsr

onun devamı da yazılmakta
ama 10 yıllık bir iş o

tiyatro ile birlikte yürüdüğü için
yayınlanmasına var daha

oyunlardan bir şarkı
failatün sömürge
failün

(şu işe bak hocam
bu şarkıyı ararken
"şahları da vururlar"ın tekstini buldum lan
buyur burdan bak
)


jerome savary


bir spor salonunda robinson crusoe oyununda izledim ilk kez jerome savary'i,

ve ben o avangart tiyatroya çarpıldım

ve hemen gittim ben savory'nin asistanı olmak istiyorum dedim
perinetti ama o farklıdır dedi
ben de bunu bildiğimi
savory tiyatrosu ile türk geleneksel tiyatrosunun benzediğini söyledim
ve kabul edildim

jerome savary ile ilk karşılaşmam

türk müsün sen dedi
dokundu filan bana
nazım hikmet'in türkiyesi mi dedi



vay be hocam vay be
nazım denince resmine baktım
sonra da bir şiiri var mıdır diye grooveshark'a
ve ne bulduğumu söylesem dimağın almaz
aklın kabullenmez

en sevdiğim şiriini buldum nazımın
o denli sevdiğim ki bu şiiri
kavlim var
nazım gelirse memleketine
kurulunca bir söğüt dalının gölgesine

ahdım var
yanına
yamacına gidip
bu şiiri okuyacağım


"bugün pazar
bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar
"
diye okumaya başlayacağım

şiirin
groovesharktaki operavari hali
için burayı
tıklaman kafi hocam


15 gün filan "fahren" dedi
sonra düzelttim ama "fahren"i
"ferhan"ı öğrettim ona

eskrim dersi vardı
ama çokta zorunlu değildi


mimar sinanda mimarlık okurken
bir kompozisyon yarışmasında
ortak pazara hayır yazısı ile fransaya gittim

adnan şensoy
makas adnan
soyisim benzerliği

ayfer feray tiyatrosunda evden gizli oynamaktayım

straousbourg günleri
sınava girersin girmezsin iddiası
gittim yazıldım sınava

sınava bir şişe şarap için girdim
hem sınavı hem şarabı kazandım

adnan rahmetli oldu ama

geleneksel tiyatromuzdan da
becketten de
brechtten de yararlanmalyız düşüncesinde idim




ilk oyunumuz
"şahları da vururlar" bu düşüncenin ürünüdür (linkte oyunun teksti var hocam)

muzır müzikal oynarken şan tiyatrosu yandı
içinden tramvay geçen şarkıda da hümeyra sakatlandı
ve sezaryenle "ferhangi şeyler "doğdu

Oyundan kısa bir pasaj izlemek için TIKLAYINIZ
(ilgili pasajın girişi 1989 yılı yılbaşı programından
"3 yıl oldu "ferhangi şeyler" başlayalı" diyor ferhan abi
hey yavrum hey
1989 nire
2010 nire
hey yavrum hey
biz o yıllarda da gerçekten yaşadık mı hocam?
)


bir kanava çıkardım
minik minik notlar almıştım ama
bu olaylatr ferhangi şeyleri doğurdu
ve 22. yılında ferhangi şeyler
(al işte
2 satır üstte 3. yılında idi
2 satır altta 22. yılında
zaten gün gelecek
"uyudun
uyanmadın
" da olacak hocam
"sultan süleyman"a kaldı mı ki bu dünya
sana kalsın
de mi ama?
)


1567 , 1568. oyunu izmirde oynadım

ben de 22 kez izledim, deniz
(ve ben daha hiç ama hiç izlemedim)

ferhangi şeylerin korsan kasedinin çıkması
ve insanların ondan ezberleyerek oyuna gelmesi

bir şarkı daha
boş gezen ve kalfası

varsayalım ismail
yapımın sahibi show tv
onlar isterse bunun cdsini yapabilirler


trt2de çıktı varsayalım ismail

sizin dersane dizisini yazdım trtye
ordan adnan pazarlama karakteri idim ben

köşe dönücü

(ferhan abi dayanamadı
yaktı bir sigara hocam
çakmağı çak sesinden anladım
)

oteller kitabı


iyi bir turnecinin çantasında olması gerekenler

gene oyunlardan bir şarkı
"çok ilgisiz bir yerde bestelendi şarkı
sorun oldu güftesi
"

banka reklamları dönemi
kızlarım o zamanlar küçüktü

kiralık oyun
okan bayülgen


her locada bir isim var

kampanaki
ses tiyatrosu
antrede osurma balkondan duyulur söylemi


banker kastelli



banker kastıbelli
ceyar özden nam-ı diğer
ve kültür bakanlığı ile davalık olmam ses tiyatrosu için

37 ev sahipli bir yapı idi burası

erol abi
münir abi burda oynamışlar




galatasaray lisesi zamanları
altan erbulak abi bizi galatasaraylıyız diye alırdı içeri

biz altan abiyi liseli zannederdik
hep lisede gördüğümüz için
ama o hasta bir galatasaray taraftarı olduğu için gelirmiş
ve bizi de bu nedenle oyuna alırmış

bir şarkı
günler bakan göz yakan
ismailin günleri

*** şarj bitti gene a. koyimm
bu aleti değiştirmem lazım hocam
başka yolu yok
aahhhh ka.ko. ahh
nerelerdesin
***


(hocam bugün 04 ekim 2010
ve ka.ko. geri döndü
ve 2 aydır da tahtalara vuralım denli çalışıyor
ama bizim gibi bir araz sahibi oldu o da
şarj oluyor ama
hiçbir bilgisayarda görüntülenemiyor
yani koca ka.ko.
gidinin mp4'ü ka.ko.
artık sadece radyo dinlemeye radyodan kayıt yapmaya yarıyor
yani bizim gönlümüzün zati istemiş olduğuna
ka.ko. için 3 defa
hurreyyy
hurreyyy
hurreyyy
)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder