2 Ekim 2010 Cumartesi

"Ahmet Uluçay" Sinefil - Selim Demirdelen (Sana Geldim)

akıl fikir - 01.10.10 cuma (73. hafta)


Sinefil - Melis Behlil ve Yeşim Burul Seven / Sinemasever muhabbetleri
(programı "ahmet uluçay" abime ithaf eden anavarza'nın ta kendisidir, karıştırılmaya)






we try to stay alive - wyclef jeans, ... soundtrack







7 film var bu hafta vizyonda
hayli kalabalık bir hafta

selim demirdelen söyleşisi de olacak bugün

yeşim burulseven bu hafta aramızda yok

bu 7 filmin 4ü türk filmi

1. film
"good heart" (iyi yürek)

yönetmen: Dagur Kári
oyuncular: Brian Cox , Paul Dano , Isild Le Besco , Stephanie Szostak

konu:
Storyline
A bartender takes a young homeless man in under his wing. by IMDB


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

2. film
"the other guys" (yedek polisler)

yönetmen: Adam Mckay

oyuncular: Eva Mendes , Samuel L. Jackson , Mark Wahlberg

konu:
Storyline
Terry Hoitz's past mistakes in the line of duty and Allen Gamble's reluctance to take risks have landed them the roles of the "Other Guys", disgraced New York City police detectives relegated to filling out paperwork for cocky hero cops Danson and Highsmith. The mismatched duo must look past their differences when they take on a high-profile investigation of shady capitalist David Ershon and attempt to fill the shoes of the notoriously reckless officers they idolize. Written by The Massie Twins


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

3. film
"legend Legend of the Guardians : The Owls of Ga'Hoole" (baykuş krallığı efsanesi)

yönetmen: Zack Snyder

seslendirenler: Emilie de Ravin , Hugo Weaving , Jim Sturgess , Abbie Cornish , David Wenham
(melis programda filmin türkçe gösterime gireceğini ama türkçe seslendirme hakkında bilgi verilmediğini aktarmıştı hocam)

konu:
Storyline
Soren, a young barn owl, is kidnapped by owls of St. Aggie's, ostensibly an orphanage, where owlets are brainwashed into becoming soldiers. He and his new friends escape to the island of Ga'Hoole, to assist its noble, wise owls who fight the army being created by the wicked rulers of St. Aggie's. The film is based on the first three books in the series. Written by Anonymous


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

ve türk filmleri

4.film
"kako si?" (boşnakça "naasılsın?" demek imiş)

yönetmen: Özlem Akovalıgil

oyuncular: Deniz Çakır , Mesut Akusta , Ayberk Attila , Atilla öner , Edin Drljevic


konu:
Storyline
Ailesi Bosna’dan İstanbul’a göç etmiş olan Semahat, ata topraklarına seyahate karar verir. Yönetmen Fatih, kadının yolculuğunu filme almak ister. Sarajevo’ya varınca Semahat’ın ailesini bulmak için yaptıkları araştırma, yaşanan son savaşın ürpertici gerçekleriyle yüzleşmelerini sağlayacaktır. Hayatta kalma mücadelesi verenler için geçmişin ve geleceğin anlamı yoktur. yazan RADİKAL


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

5. film
"cehennem"

yönetmen: Biray Dalkıran

oyuncular: Ogün Kaptanoğlu , Tuba Melis Türk , Serhan Süsler , Pelin Eriş

konu:
öyküsü
Yıllar önce engelli çocuklarından utanarak onu öldüren karı-koca… Küçük bir çocuk… Kocasını ünlü bir mankenle aldatan bir kadın… Fotoğrafçı bir koca… Ve insanın derisini kavuran Sekar… Fotoğrafçı, moda çekimi için eski bir mum fabrikasına gider. Hikaye, duvarlarda beliren mesajlar, çıkan yangınlar, vahşice öldürülen insanlar ile gelişir ve sürpriz bir sonuca doğru ilerler. yazan RADİKAL


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

3 boyutlu ilk türk filmi olarak lanse edildi

engelli çocuklarınıo öldüren bir aile ile başlayan olayları anlatan bir korku filmi
ama itiraf edeyim
fragmanı beni korkutamadı, melis

6. film
"harbi define"

yönetmen: Hakkı Görgülü

oyuncular: Cengiz Küçükayvaz , Haldun Boysan , Sinan Bengier , Önder Açıkbaş


konu:
öyküsü
Amerikalı bir grup araştırmacı 1960’lı yıllarda İç Ege’nin bir köyünde Karun hazinelerini bulurlar. Günümüzde ölüm döşeğindeki Tahir, 4 erkek çocuğuna, Amerikalıların gelişinden ve yıllardır sakladığı sırrından bahseder ve hayata gözlerini yumar. Bu sır, Uşak’ın bir köyünde bulunan evlerinin altındaki saklı bir hazinedir. Kardeşler, komik olaylarla dolu bir yolculuktan sonra köye varırlar. yazan RADİKAL


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

7. film
"kavşak"

yönetmen: selim demirdelen

oyuncular: Dolunay Soysert , Güven Kıraç , Mete Horozoğlu , Umut Kurt , Sezin Akbaşoğulları

Konu:
öyküsü
Güven, bir muhasebe şirketinde şef olarak çalışmaktadır. Mutlu bir evliliği, her şeyden çok sevdiği bir kızı vardır. Kızı da ona çok düşkündür. Güven sıradan bir günün ardından şirketten çıkar, otobüse biner. Evinin bulunduğu ıssız sokak boyunca yürür, oturduğu üç katlı apartmanın önüne gelir. Dairesine girer, üstünü çıkarır, yüzünü yıkar, salondaki kanepeye oturur. Salon boştur. Ev boştur.yazan RADİKAL


Filmin fragmanı için TIKLAYINIZ

altın kozada aldığı ödüller
* En İyi Yönetmen
* En İyi Müzik
* En İyi Kadın Oyuncu
* Umut Veren Erkek Oyuncu

yalnızlık ve hayatta var olma çabalarına ilişkin bir film

the crossing - selim demirdelen, kavşak filmi anatema

SELİM DEMİRDELEN SÖYLEŞİSİ


filmin galasındayız
7 salon da dolu şu anda


altın koza ödüllerinden bahsedelim önce, melis

en iyi yönetmen ödülünü
theo angelopulos verdi bana
onu da belirteyim, selim

altın kozanın beklenmedik ertelenişi

dünya prömiyeri montrealdeydi
adanada türkiye prömiyeri yapıldı

anyalyada yarışacak "kavşak"
aynı dönem suriyede yarışacak
rio festivaline de gidecek


bize biraz kendini anlat
"anlat istanbul" (frgmn) ile sinema kariyerin başladı? melis


reklam yönetmenliği ile başladım yönetmenliğe,
başta reklam alışkanklıklarım hkaye anlatmama engel olur mu diye ürktüm aslında işin başında sinema yapmaktan

bıçak sırtı dizisi öğretici bir tecrübe oldu nemim için
1 haftada işi bitirmemiz lazımdı

"kavşak"ı da 3 haftada çektik


film bana Guillermo Arriaganın (amores perros) yazdığı filmleri anımsattı, melis


filmde güven kıraç'ın oynaması,
ve filmdeki uzun monolog sahnesi
akla "masumiyet"in (frgmn) gelmesi
sen ne dersin bu benzerliğe, yeşim

zeki demirkubuza sevgim saygım sonsuz
ama filmde gerektiği için ben o sahneyi çektim
"masumiyet" ile benzerlik olsun diye değil, selim

hikaye aklıma 3 sene önce geldi
oturdum 15 günde yazdım senaryoyu
ama demek kafamda herşeyi oturtmuşum
senaryoyu tasarruflu yazmışım
72 sayfa idi
kafamda filmi çekmiştim çünkü ben
aslında senaryo sancılı bir süreçtir

senaryo çok önemli
filmde de
dizide de
reklamda da






sana geldim - bülent ortaçgil, kavşak filminde kullanılan bir ortaçgil
parçası







("kalktım sana geldim"
der bülent abi
ah be kıyı ah be
ne vardı
2 dirhem insan olsaydın
bir çekirdek bana verseydin
çıtlatsaydık
vsr ..)


(aallllaaa
"alargada kalmış gibi kıyısız
kalktım sana geldim"
diyor lan şarkıda
haydaaa
ki
haydaaa
)

(seviyorum seni be güzelim
bunda tercih, şık, vsr yok ki
öss, öys ya da lys değil ki bu
öyleyse
böyleyse
ve de
şöyleyse bir durum en nihayetinde
)

karakterler de iyi çizilmiş
saf iyi ya da saf kötü yok diğer filmleerde sıklıkla gördüğümüz gibi
iyi yanları da var kötü yanları da, melis

2 değil de 3 boyutlu aslında karakterler, yeşim

dizi süreleri
dünya standartlarına inmeden dizi çekmek istemiyorum
100 dk, 90 dk süreler var şu an dizilerde

reklam çekmeye ise sinema yapmak
ve diğer yandan da bunu sevdiğim için devam ediyorum

şu anda üzerinde çalıştığım 3 proje var
* biri 12 oyunculu 90 dklık doğaçlama bir proje
beni heyacanlandıran bir proje
bir kere de çekmek istiyorum onu, selim


bana mike figgis, "time code"'u (frgmn) anımsattı, yeşim

o kadar zor birşey olmayacak ama bu, selim

* 2cisi bir aşk hikayesi
aşk üçgeni

* biri de bir polisiye
kitap uyarlaması
(kesin ahmet ümittendir bu)
türkiyue belçika ve isviçrede geçiyor film
ona biraz para da lazım


bu filmde müzikler de senin
bu da john carpenter'ı anımsatıyor bize, yeşim

müzikle aran nasıl? melis

kendi iç huzurum için yaptığım bir şey aslında müzik
bu filmde de eleni garandiıouyu mai attım ama bana cevap vermedi
başka bir müzisyen yapsın isterdim
bir yaratıcı katkı daha olsun isterdim aslında

adanada en iyi müzik ödülü almak benim için sürpriz oldu
"emin misiniz?" diye soracak oldum hatta ödülü almaya çıktığımda, selim

ses işlemlerini
miksajlarını
londrada stanley kubrick'in miksajcısı ile yaptım
bu da benim için özel bir durum oldu

finaldeki şarkı ise
"sana geldim"
sürpriz oldu benim için
arşivde tesadüfen buldum
ve dinlerken de ağladım
sağolsun bülent ortaçgil de kullanmamıza izin verdi filmde, selim


bıçak sırtı macerası
(yeşim o diziyi övüyor ama
o dizinin daha 3. bölümünde
ben selim demirdelene facebooktan
"oyuncular öyle bir oynmışlar ki, sanki "hey biz film yapıyoruz, gerçek değil bu olanlar" der gibiler abi" maili atmıştım
o da
"farkındayım ama yeterli zamanımız yok ki" diye yanıt dönmüştü
)

bıçak sırtının senaryo ekibi çok iyi idi
her zaman önemli olan hikayedir

oyuncular da çok şahaneydi


son söz ne söylersin?, melis

"önünde bir kavşak var ise
bir yönü seçmen gerekir
"
, selim






belki bir gün - selim demirdelen, kavşak filminde kullanılan bir parça






(bu da tam kıyılık bir şarkı lan
"vazgeçmem
vazgeçemem
çok geç
artık seni gidemem
belki bugün
belki yarın
belki bir gün
sen de seversin diye
beklerim
")

(hocam bu film beni hayli dağıtacakmış bir hisse kapıldım şimdiden
dağıl lan a.na koyim
dağıl
tortop durdun bekledinde ne oldu sanki bunca yıl
)

bu şarkı "dut ağacı" albümünden geldi selim demirdelenin
filmde de kullanılmıştı

bu arada pera müzesi sinemasında
japon animasyonları gösterimi bu pazar sona eriyor
programı miyazaki'nin ruhlarının kaçışı (spirited away)(frgmn) filminden bir parça ile kapatalım


joe hisaishi bestesi




ruhların kaçışı (spirited away) ana tema - joe hisaishi, spirted away soundtrack
(ben bu filmi pera filmde daha dün izledfim lan
vay bee
)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder