1 Ağustos 2010 Pazar

Hikayenin Kadın Hali - Jehan Barbur

akıl fikir - 01.07.10 prş (60. hafta)

Hikâyenin Kadın Hali - Ayşe Gül, Çiğdem, Fulya, Ezgi, Özlem / Çoğu zaman
kadınlar, arasıra erkeklerle kadınlık ve erkeklik üzerine sohbetler


gidersen - jehan barbur

jehan barbur'dan bir şarkı ile başladık

konuğumuz da jehan'ın ta kendisi
(allaahhhhh)



yılbaşı programımızı dinleyenler hatırlar
2 sanatçıdan 2 özel şarkı çalmıştık
biri birsen tezer
(ben "birsen tezer"li programı dinlemiş hatta onu da ka.ko.'ya ,kaydetmiş idim
aklımda yanlış kalmadı ise hocam
onu da bilgisayarın karanlık dehlizlerinden bulup buraya iliştireyim iyisi mi vakit kaybetmeden
)
diğeri de jehan barbur idi
ne mutlu ki ikisi de bu sene içinde konuğumuz oldular

(ve ne mutlu bana ki
ben 2sini de ka.ko'ya kaydetmeye muvaffak olacağım
)

temel amacımız seni tanımak bu programda

kendini ifade etmek için
başka bir dilin imkanlarını kullanabilen kadınlar
bu arada özlem yalçınkaya ben
jehan bu dili müzik ile bulmuş

"uyan" isimli bir albümü var jehan'ın


tüm şarkıları kendim yazdım
bir kaç ortak beste dışında besteler de bana ait

hayata katlanmak zorunda kalan insanlar vardır
ve benim gibi şanslı insanlar vardır
bir parça ukalaca kaçış olabilir bu söylem ama
bir imkanı kullanabilmiş insanları kastediyorum "şanslı" derken

güne uyanabilmek
yaşamımı idame ettirebilmek için yaptığım şey iş halini de alınca
size nefes veren işiniz de olunca kendinizi
belki bencilcedir ama "şanslı" hissediyorsunuz

şarkıların, kendimin ya da değil
zaman içinde hissiyatıma göre sözlerini değiştirebiliyorum
buna örnek bir şarkı dinlemek istersek
bu kesinklikle "tesadüf" olmalı derim ben

o halde "tesadüf"ü dinliyoruz


tesadüfler
- jehan barbur

jehan'la kendisini ve başına gelenleri konuşmaya devam ediyoruz

30 yılın özetini yani, jehan

emeklilik çağının geldiği andan çok ürküyorum
bu işi, şarkı söylemeyi çok seviyorum
hiç bitmesin hiç ölmeyeyim istiyorum

sanatın, yaptıkların seni olduğundan daha büyük bir kadın yapıyor aslında

halbuki 1,50'yim ben, jehan
(stüdyoda yükselen kahkahalar)
yolda başıma geliyor sıklıkla
"jehan?!" diyorlar hayretle
"evet" diyorum
inanamıyorlar
(kahkahalar devam ediyor)

cihangir kaktüs cafe'de
haftanın 1 gün berkant çelen ile
gitar vokal programı yapıyoruz
"sukunetli şarkılar" diyoruz adına da
bu ismin nedeni de şu
bize gelen ne dinleyeceğini bilsin istiyorum
ben "eller havaya" yapamam
sukunetli şarkılar söylerim
çünkü bunu seviyorum
orda bu nedenle repertuar yapamam
içimden geleni paylaşıyorum dinleyenlerle
bülent ortaçgil söylüyorum mesela
çok severim kendisini


bir de "sevdiğimiz şarkılar" diye projemiz var
arkadaşım evrim tüzün ile yapıyoruz onu da
piyano vokal şeklinde

bir de daha geçen gün geyiğini yaptığımız
"tiksindiğimiz şarkılar" projemiz olacak !
basçı arkadaşımız murat çapur'la

bir de "birtakım şarkılar" projemiz olması muhtemel

isimler bahane tabi
biz çalmak söylemek paylaşmak istiyoruz sadece
o haldeyiz yani
ne acı ki
öyle pop yapıp paralara boğulmak filan gibi şeyler yok tabi

birkaç dilde şarkı söylüyorsun
ingilizce, fransızca vsr
ama arapça da söylüyor muşsun? didem

hiç, hiç söyleyemem
yani beceremem
beyrut'ta doğdum ama hepsi o
sadece doğdum
arapçayı insanca konuşabilme yeteneğim yok
(kahkahalar)

"hayal ürünü şarkılar"dan bir örmek dinleyelim şimdi de
yavaş çalmayalım bu sefer ya
"leyla" çalalım
en hızlı parçamdır o
hadi kopalım

leyla - jehan barbur
(bu şarkıyı ben ilk bu sene yılbaşında gene "hikayenin kadın hali"nde dinlemiştim hocam
hatta diğer bloga da youtube'dan bulup eklemiştim (ahh ahh o zamanlar youtube çekiyordu, şimdi öyle mi ya??)
gerçekten enfes bir şarkıdır leyla
sarhoşsun olursun leyla
aşsıksın olmuşsun leyla
bir mecnun var sen de leyla anlamları gül böreği kıvamında dillendiren bir şarkıdır "leyla"
)

şu anda bir albümün var ve
onda da 10 şarkı var
başka kayıtlar var mı senin sesini barındıran

var elbette
hatta birçoğunu
internetten de bulup indirebiliyorsunuz
artık biz bunu kabul ettik

bir tane filmde bir şarkı bana ait
şarkıyı da ben seslendirdim hatta
ali'nin 8 günü filminin şarkısının sözleri bana ait
ben söyledim
"dinlen" idi şarkının ismi


ada müzikten çıkacak olan
"köprüler" albümünde de
amelie filmden aranje edilmiş bir parçayı seslendirdim
aranjeleri gürol ağırbaş yaptı

ezginin günlüğü'nün
"çeyrek" albümünde de bir parça seslendirdim
"yaprak" şarkısını seslendirdim orda
gürol bey yaptı gene aranjasini ben seslendirdim


yabancı filmlerin müziklerini de türkçeleştirerek söyledim
"highschool musical"
"yıldızlar takımı" diye çıktı türkçesi
ordaki başrol oyuncusunun söylediği tüm şarkıların türkçeleştirilmiş hallerini ben seslendirdim
ve
bir de"çılgın dersane"
filminde ordaki şarkıların 2 tanesinde düet yaptık



şimdi de ahmet akkaya'nın
zamanında "ah canım vah canım ahmet" olarak bilinen sanatçının
son çıkan albümünde ki
"öyle bir his ki" şarkısına birlikte düet yaptık


bunun dışında bazı türkülerde düet yaptım ya da söyledim
albüm dışında şarkılarıma myspace sayfamdam da erişmek mümkün
www.myspace.com/jehanbarbur dan erişmek mümkün o sayfaya da
(ben sayfaya şu an bakınıyorum hocam
ordaki şarkılar şöyle sıralanmakta
*** uyan album 10 tracks
*** gidersen
*** dalyan deltası
*** yaprak (çeyrek albümünden)
*** mamoş
*** dinlen (ali'nin 8 günü filminden)
*** gece (ali'nin 8 günü filminden)
*** in the deep (cover)
)

çıkacak yeni albümüm için tüm şarkıları yazdım bitirdim
içinden 10 tanesini de seçtim
kayıtları da ufak tefek detayları hariç sona erdi
eylül ayında kısmetse
ada müzikten çıkacak yeni albümüm de
kadın çalışıyor yani, jehan
(gene kahkahalar)

albüm çıkmadan dinlemek istemek ister iseniz
eve gelin
daha son halini almamış
"katır kutur" hali ile dinleyebilirsiniz elbette

jehan'ın şarkılarından biri
bize bir yerden tanıdık gelir ama o da değildir
"pencere önü çiçeği" şarkısını anımsatır bize bülent ortaçgil'in
(o halde önce bülent ve fikret abilerden "pencere önü çiçeği"ni dinleyelim hocam)


Ortaçgil-Kızılok-Pencere Önü Çiçeği

bir pencere pervazı
ardında bir kadın
geç kalmış
hayatı bekler
- jehan barbur
(şarkının adı "şermin" galiba)
(şarkının tam adı "geç kalmış şermin'in yeri" imiş)


şermin şarkısının hikayesi
taksim'den taksi ile eve dönerken
tarlabaşı'nın arka yollarında ilerlerlen
küçücük bir mekanın üzerinde mavi bir pankart
ve üzerinde beyaz puntolarla bir yazı
"geç kaldı . . . şermin'in yeri" yazıyordu
ve bundan çok etkilendim
çok hoşuma gitti
çok kadınsal bir hikaye gibi geldi bana
birkaç ay üstünde çabaladım
bestesini cem tuncer ile birlikte yaptık
sonra öyküsünü yazdım
ve böyle bir beste çıktı ortaya

bu şarkıyı zuhal olcay da
"aşkın halleri" albümünde söylemişti

şermin - zuhal olcay


sonra gidip o mekana
şermin hanımı da bulup bu albümü de kendisine hediye ettim

pencere pervazları
eski cumbalı evler
ardındaki kadınlar
ev ve hayat gailesi nedeniyle kendilerini unutmuş kadınlar
bu melankoli beni hep etkilerdi
şermin hanım böyle biri mi bilemiyorum tabi ama
bu mekanın adı ve bu melankoli bu şekilde bir şekilde şarkıya dönüştü

mahpus kadın
kendini yaşayamamış kadın
acınası bir haldir bu
ve bu beni her zaman çok etkilemiştir

burdan ayşegül'e de (altınay) selam gönderelim
biz de (özlem konuşuyor) bu şarkıyı senin bu bahsettiğin duygular ile
dinliyoruz zaten

neden - jehan barbur

yazdığım, söylediğim herşey
kendimce dünyaya bir umut serpiştirmektir

kadın ya da erkek herkes hayallerinin peşinden gitmeli bence, jehan


Program sırasında çalan şarkıları çalındıkları sıra ile dinlemek için TIKLAYINIZ
(hocam linkte Jehan'ın grooveshark'ta yer alan bütün şarkıları mevcut)

eylül ya da ekim ayında da yeni albümün çıktığında
seni konuk etmeyi umuyoruz

didem (didem geçtürk sanırım) de programda bizimleydi
ona da teşekkür ediyoruz


öylesine - jehan barbur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder