1 Mayıs 2011 Pazar

"Benim Cumhuriyetim" - Emine Uşaklıgil



akıl fikir – 26.04.2011 (103. hafta)



Açık Gaste 09:30 - 10:00 konukları





Konuk: Emine Uşaklıgil
Konu: "Benim Cumhuriyetim" kitabı



Emine Hanım'ın konuk olduğu "Tarihin Arka Odası" programını izlemek için TIKLAYINIZ




. emine uşaklıgil konuğumuz / gazeteci / çiftçi / yazar
. cumhuriyet gazetesinin hikayesi / "benim cumhuriyetim" / everest yayınları ( tklynz )


. nadir nadi / halit ziya uşaklıgil



. kitabı gece geç saatlerde bitirebildim / çok heyecan verici ve obkektif olduğunu söyleyebilirim, ömer abi
. "filmlik / felliniyen / yerlere yattığım hadiseler de vardı doğrusu, mesela "asansör vakası" "ömer abi

. yunus nadi / "bu meslek (gazetecilik) icat edilmese idi ben icat ederdim" diyecek kadar gazeteci

. nadir beyin (nadi) vefatı sonrası cumhuriyet / ilhan selçuk ve hasan cemal




. hasan cemal'in "vazonun krılmasını önleyemedik" beyanı / bence bu denenmedi bile aslında, emine hanım

. "cumhuriyet okumuyorum çünkü cumhuriyet okuruyum" sloganı


. VIII. henry ve more / her devrin adamı thomas more'un kafasının uçması / hangisi haklı moore mu henry mi?



. "cumhuriyet gazetesi hikayesinde kim henry kim moore ben bulamadım", emine hanım

. "theahetre l'a absurd / absürd tiyatro mizansenleri de var cumhuriyet hikayesinde / "mutsuzluk hayattaki en önemli şeydir" diyen becketti de andım okurken", ömer abi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder