8 Mayıs 2011 Pazar

"Ahmet Uluçay"* Sinefil - Zefir, Belma Baş



akıl fikir - 29.04.11 cuma (103. hafta - 33. yayın dönemi)





Sinefil - Melis Behlil ve Yeşim Burul Seven / Sinemasever muhabbetleri



(İlgili program anvrz tarafından Ahmet Uluçay'a ithaf edilmiştir)


Her Cuma 15:35 - 16:30 arası AÇIK RADYO'da
Açık Radyo ŞİMDİ ve BURDA




"yaşamak istiyorum
kendi savaşlarım uğrunda
ben sadece
ben sadece
ben olmak istiyorum
"
(enfesmiş bee, anvrz)

ben - kazım koyuncu

. konuğumuz belma baş / konumuz da onun filmi "zefir" ( imdb ) , ( youtube )

. girişte çaldığımız şarkıda filmde kullanılmıştı
. tam sinefiller haftası bu hafta
. vizyonda 8 yeni film var / 4ü festden geldi / 1i de zefir / hatta film senaryo ödülü de aldı ist film festde
. ilk göstreim torontoda idi / sonra da pek çok yer gezdi

. zefir, batıdan esen hafif ve ılık rüzgar demek / mitolojide de geçiyor / nefes anlamına da geliyor
. zefir aslında kısa filmim "poyraz"dan doğdu / o filmde de, zefir de de ailemi oynattım / annem, yeğenim filmde oynadı / bu konuda bana cesaret veren nuri bilge ceylan ve onun kendime çok yakın bulduğum alesi oldu

. vahide gördüm / annemin gençliğine çok benziyor kendisi
. vahidenin eğitmen olduğu "35,5" atölyesi / oraya gidip onun öğrencisi de oldum
. poyrazı bu ay sonuna kadar altyazı.net adresinden izleyebilirsiniz ( tklynz )

. filmin öyküsü
. 9 yaşında yaylada anneanne ve dedesi ile kalan ve annesini bekleyen bir çocuğun öyküsü (aaaaa / bu benim hikayem lan / beni de çocukken
"sakattır, ist'da okula gidip gelmesi zordur" diye köye, anneannem ve dedemin yanına göndermişlerdi ilkokul 1. sınıfta,
anvrz)

. filmin geçtiği yayla benim tüm çocukluğumun geçtiği yer / ordaki herkes benim akrabam / şeymanın (yeğenim) annesi de filmde başka bir rolde oynuyor

. cem yılmazın da projeye yapımcı olarak dahil oluşu
. antalyadaki gösterimden sonra kopan tartışma / biri "türk annesi bunu yapmaz" bile dedi / uganda annesi de yapar / türk annesi de yapar aslında


. filmde baba yok / "o niye yok" konusu bile yok / ama kimse "neden baba yok?" diye sormadı şimdi sadece siz sordunuz / babanın gitmesi normal karşılanıyor çünki
. borgesin sevdiğim bir anlatısı var / der ki / "kuranın arap kitabı olduğunu nasıl anlarsınız, çünkü içinde hiç "deve" kelimesi geçmez" berna baş
(muhteşemmiş lan bu laf cidden, anvrz)

. film müzikleri
. kazım koyuncu / bir hayranı onun için / "bir çocuğun ormanında yürümek" demişti / beni çok etkilemişti bu cümle / filmde de onu andığımz sahnede aklımda hep bu cümle vardı

. uçan süpürgede gösterim olacak / eskişehirde de gösterim olacak / gezmeye devam edecek film

. "kadın kahramanın rüzgarlara aşırı yolculuğu" temasında filmler çekmeye bir süre daha devam edeceğim / rüzgar teması bir süre daha devam eder sanıyorum

. Diğer filmler
__ pina / wim wenders ( imdb ) , ( youtube )
__ Never Let Me Go ( imdb ) , ( youtube )


Programda Çalınan Parçalar



Kazım Koyuncu - Ben ( youtube )
Zefir soundtrack

Pop Tops - Mamy Blue ( youtube )
Zefir soundtrack
(bu da çok şahanemente bir şarkıdır hocam, anvrz)

Pink Floyd - Goodbye Blue Sky ( youtube )

Nevermore - Matricide ( youtube )

Jun Miyake - Lillies in the Valley ( youtube )
Pina Soundtrack
(çok hoş bir melodi, anvrz)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder