8 Temmuz 2010 Perşembe

Traji Trafikten Beşeri Trafiğe - Naci Yeniyer

akıl fikir - 07.07.2010 çrş (61. hafta)



Traji-trafikten Beşerî Trafiğe - İdil Işık, Kevser Üstündağ, Yeşim Ayöz /
Psikoloji perspektifinden trafik




tlf konuğumuz naci yeniyer
kadıköy kent konseyinden kendisi
aynı zamanda bir trafik mağduru
ve bir engelli



ben yeşim ayöz

kaza öncesinde emlak ofisim vardı
kaza 17 sene önce gerçekleşti

arabada 4 kişi vardı
ben şoförün arkasında oturuyordum
şoför vefat etti ben ise engelli oldum
diğer 2 arkadaş ufak sıyrıklarla atlattı

yol ziftlenmiş üstüne de mucur dökülmüştü
bu nedenle virajı alamadık
bir nevi mucur kazası diyebiliriz

dava açmadık
kazadan 1 gün sonrada zaten aynı mevkiye levha dikilmişti

1 yıl sürdü tedavi
adana balcalı hastanesi
boyun kırığı vardı

kaza
adana ceyhanda oldu
omurilik felçliyim
sağ - sol yatak yaraları oluştu
yatak yarası ameliyatı da geçirdim

ankara rehabilitasyon merkezi
mide kanaması
sandalyede yaşam bilgileri aldık orada

yürüyememeyi kabullenme süreci

şu anda hayatla çok barışıksınız siz, yeşim hanım

isyanları oynamadım

egzersizler
yataktan arabaya
arabadan yatağa transfer eğitimleri

ben adanalıyım
adana ceyhan gündoğan köyünden

(aaa
hocam naci abi hemşerim çıktı yaa
ben de adana ceyhan ağaçlı çeçen köyündenim oğlum yaa
aslında annem o köyden
ve ben de anneannemim köyünü kendi köyüm bellediğimden her zaman böyle söylerim
babam da ceyhan'ın sarıbahçe (şimdi adı "yeşilbahçe" olmuş) köyündendir
ulan oğlum ne özledim lan melmeketimi
off yaa
oldu mu şimdi naci abi yaa !!
)

kaza olduğunda 29 yaşındaydım
engellilikte aile çok çok önemli
bunalıma girmeyişimi onlara borçluyum

istanbula 2 sene önce geldim
eşimle internette tanıştık
damat olarak geldiniz yani, yeşim hanım
evet evet

trafik sigortası hakkı olduğunu ben çok geç öğrendim

herşeyi ben bilgisayardan öğrendim

halkın çok içindesiniz
sokaktasınız
sorunları içinden gören biri olarak en büyük sorun nedir size göre?

insanların
*** davranışları
*** bakışları
*** standartları
aslında en büyük sorunumuz

şartlar, mimari engeller bizi engelli haline getiriyor

şu anda bilgisayar ile ilgileniyor
ve bir kurumda çalışıyorum
yağlıboya sergim de vardı

aa ben onu bilmiyordum
onu seneye de yapalım

resmin rehabilite etkisi

web tasarım
grafik tasarım ağırlık verdim kaza sonrasında

"and do you think of me"
diye giden bir şarkı
(hocam şarkının sözlerinden araya taraya
charlotte sometimes isimli bir ablamızın söylediği
"sweet valium high" parçasına ulaştım
şarkıyı internetten dinlemek kabil olmadı
ama myspace'den charlotte bacımızın sayfasına eriştim ve sesi programda duyduğum sese benziyor gibi geldi
şarkının linkinden charlotte sometimes'ın myspace sayfasına erişiliyor
as good as its gets adamım
as good as its gets
)

naci yeniyer telefon konuğumuz
kadıköy kent konseyi engelli meclisinde aktif olarak çalışmakta kendisi

sonradan olma engellilik
şimdi ve öncesi kıyası yapıyorum sürekli

mimari engellerle de hayli ilgileniyorsunuz
kendi sokağımı yaptıramadım ama an caddeleri yaptıramadım

yoldan gitmeyi tercih eden tekerlekli sandalye kullanan engelliler
kaldırıma hiç çıkmıyorlar nerdeyse
kalrımda neyle karşılaşacakları belli değil çünki

kaza kelimesini kullanmamak gerekiyor
çarpışma demek belki de daha doğru
(yeşim hanımın da aklına girdim demek ki hocam
"crash" konusunda
)

omurilik felçlilik
benim bilgim olsa idi kaza öncesinde
belki engelim daha benim için rahat bir şekilde olabilirdi


kaza sonrası yaralıları bilinçsiz şekilde yardım etme sonucu gelişen kazalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder