22 Ocak 2011 Cumartesi

Mabel Matiz



akıl fikir - 20.01.11 prş (89. hafta)




Açık Dergi - Sumru Ağıryürüyen ile Müziğin Başka Türlüsü



Açık Dergi benim servis saatlerimin açık radyo programıdır hocam
Trafik, açık dergi sayesinde benim için çekilecek bir çile değil, bilakis sefası sürülecek bir süre
Ne zamandır açık gaste haricindeki programlara yer veremiyoruz blogda
İçim de içimi yemiyor değil hani
Sumru Ağıryürüyen'in İlksen ile (Mavituna) ile birlikte sunduğu tadından dinlenmez programı "Müziğin Başka Türlüsü" ile değiştirelim bu kısırdöngüyü istedim

Hem benim ilk defa dinleme fırsatı bulduğum Mabel Matiz de adından söz edilesi bir sanatçı imiş dinlediklerimden anladığım kadarı ile
anvrz





(Programın Kaydı)

Mabel Matiz konuğumuz

Benim Mabel ile tanışma hikayem, sumru

facebook'tan bana gelen mesaj
ben albüm hazırlığındayım
adım mabel matiz
bana bir mandolin çalabilir misin diye

bir de parça eklemişti mailin altına
sözler çok sıkı
parça da güzel
gitmemek ayıp olacaktı

gittim
çaldım
ve sevdik birbirimizi

bizim gitar cafe var
gel çalsana dedim
mabel de geldi ve çaldı

ardından da radyo programımız var
gelsene dedim
ve işte buradayız, sumru

şarkıları yayınlamaya zor karar verdim aslında
bazı arkadaşlarımın teşviki ile o myspace sayfasını açtım
insanların tepkilerini bekledim
kendim ile ilgili şarkılarımın haricinde bir bilgi yoktu myspace sayfamda birkaç ay öncesine kadar

(mabel matiz'in mayspace sayfası için tklynz)

ilk parça

filler ve çimen - mabel matiz
(7.dk 21. sny)

senin hakkında söylenenler genelde
sözlerinin yoğunluğu ile ilgili, ilksen

peki mabel
bir parça absürd olacak ama
neden müzik? ilksen

başka çarem olmadığı için galiba, mabel

diş hekimliği yaparken kendini bu alanda bulan birisi aslında mabel, sumru

evet
çok zorlu bir süreçti benim için diş hekimliği eğitimi
neyse ki bitti okul
2 sene süresince de yaptım aslında işimi, mabel

peki derdinin ne olduğunu sorayım ben de mabel, sumru

aslında herkes bir şekilde kendini ifade etme uğraşısı içinde
marangoz sandalye yapıyor
herkes kendini ifade uğraşısı içinde
ben de müzik yaparak kendimi ifade ediyorum, mabel



bir parça daha dinleyelim

arafta - mabel matiz
(14.dk 19.sny)

yeni bir isim
mabel matiz
niye mabel
niye matiz?
sumru

mabel adı
"kkumral ada
mavi tuna" romanı
ndan geliyor
ben romanı 6, 7 yıl kadar önce okumuştum

romanın 2 kahramanı
tuna ve ada

yalnız kaldıklarında birbirlerine "mabel" diye sesleniyorlar


ben de kitabı okuduktan sonra
bir arkadaşım ile birlikte birbirimize "mabel" diye seslenmeye başladık
bir süre sonra mabel bir tek ben kaldım
şarkılarımı yayınlama cesareti bulduğumda gene bu adı kullanmak istedim

matiz ise eski yunancadan
"metysos" kelimesinden geliyor
aşırı derecede sarhoş ve düşkün kimse

konserler
19'unda gram'da
"seni görmem imkansız" ile bir konserim olacak

27'sinde de gene gram'da bu sefer solo bir konserim olacak



son çalacağımız parça
"öteki" adında bir parça
sevgili hrant'ın öldürülmesinden sonra
7 ay kadar sonra onun gidişi üzerine yazmıştım

öteki - mabel matiz
(22.dk 58.sny)

(mabel matiz facebok sayfası için tklynz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder